11.10.2021 10:46
Kovid-19 aşısında yeni yan etki! Hastaların şikayeti aynı

Koronavirüsle mücadelenin en önemli silahı olan aşılarla ilgili ABD'de yeni bir iddia ortaya atıldı. Aşı yaptıran bazı kişiler aynı şikayetlerle doktora başvurunca aşıda yan etki tartışmaları başladı.

Koronavirüse karşı üretilen aşıların yan etkileriyle ilgili tartışmalara bir yenisi daha eklendi.

LENF BEZLERİNDE ŞİŞLİK OLUŞTU

Amerika Birleşik Devletleri'nde aşı olduktan sonra benzer rahatsızlıkları yaşıyanlar, aynı şikayetlerle hastanelere başvurdu. Pek çok kişi aşıdan sonra lenf bezlerinde şişme olduğu gerekçesiyle doktora gitti. Bu durumun aşının yeni yan etkisi olduğu düşünülürken, uzmanlardan konuyla ilgili açıklama geldi.

GEÇİCİ VE ZARARSIZ BİR DURUM

Aşının bağışıklık sistemini aktive ettiği ve adeta antikor ordusu oluşturduğuna dikkat çeken uzmanlar, bazı kişilerde koltuk altı bölgesindeki lenf düğümlerinde şişme meydana gelebileceğini belirtip bunu zararsız bir durum olarak tanımladı.

Grip, tetanoz, zona givi aşılarda da benzer etkilerin görübildiğini söyleyen uzmanlar, söz konuşu şişkinliğin geçici olduğunu vurguladı.

KOVİD-19 AŞISINDA EN YAYIN GÖRÜLEN YAN ETKİLER

Türkiye'de de vatandaşlara uygulanan Pfizer/Biontech ortaklığındaki Kovid-19 aşısıyla ilgili İngiltere'de yapılan araştırmaya göre; aşının üçüncü dozunu yaptıran kişilerde yaygın olarak 5 yan etki ortaya çıktı. En sık görülen yan etki aşı yapılan kolda ağrı olurken, hastaların yarısından fazlasında da halsizlik şikayeti oluştu. Her iki kişinden birinde baş ağrısına yol açan aşı, bazı kişilerde ise kas ağrısı ve titreme şikayetlerini ortaya çıkardı.

YORUMLAR