21.10.2021 12:08
İstanbul'un trafik çilesi her geçen gün artıyor

Türkiye'nin en kalabalık nüfuslu şehri İstanbul'da koronavirüs kısıtlamalarının kaldırılması ve okulların açılmasıyla trafikte yoğunluk arttı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı pandemi nedeniyle en az 350 bin özel aracın trafiğe eklendiğine dikkat çekip, sorunun çözümü için raylı sistemlerin devreye girmesi gerektiğini söyledi.

İstanbul'da D-100 kara yolu ve TEM otoyolunun bazı noktalarında, arterler ve caddetlerde oluşan trafik, işe ve okula gitmeye çalışan vatandaşları zora sokuyor. Toplu taşıma araçları ve duraklarda yoğunluk oluşurken, özellikle Avrupa Yakası'nda Yenibosna ve Şirinevler gibi aktarma noktalarında yoğunluk daha da göze çarpıyor.

Yapılan projelerin bir nebze de olsa İstanbul trafiğini rahatlattığını dile getiren İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, sorunun köklü çözümü için orta ve uzun vadede gerekli olan bin kilometrelik raylı sistemi işaret etti.

"OKULLAR AÇILDI, TOPLU TAŞIMADA 1 MİLYONLUK ARTIŞ OLDU"

İstanbul'un trafik ve toplu ulaşımdaki yoğunluğunu değerlendiren İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi, Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı okulların açılmasıyla hem trafikte hem de yolcu sayısında artış olduğunu belirtti.

5 milyonu geçmeyen yolcu sayısının okulların açılmasıyla 6 milyonu geçtiğine dikkat çeken Ilıcalı, "Okullar açılınca toplu taşımada 1 milyonluk artış oldu. Aynı şekilde trafikte de artış oldu. Bir taraftan İstanbul'un artan bir nüfusu ve ulaşım talebi var. Bu pandemiyi hiç saymasak bile geçmiş yıllarda da her geçen yıl yüzde 5-10 trafik artışı oluyor. Bir günde ilave İstanbul'un trafiğine pandemiden dolayı en az 350 bin özel araç dahil oldu. İstanbul ana arterlerinde pandemi öncesine göre çok daha artmış vaziyette trafik, çünkü özel araçla kaçış çok oldu. Bu artış toplu ulaşımda da trafikte de artarak devam edecek” diye konuştu.


Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı

"TRAFİĞİN ÇÖZÜMÜ İÇİN BİN KİLOMETRELİK RAYLI SİSTEM DEVREYE GİRMELİ"

İstanbul'da ana arterlerde ciddi trafik sıkıntısı yaşandığını söyleyen Prof. Dr. Ilıcalı, “2019-2021'i kıyaslarsak İstanbul'da dolaşan araçların sayısı yüzde 50 arttı. İstanbul'un nüfusunun bu şekilde artması geçmişten gelen plansız şehirleşmenin çok büyük bir rolü var. İstanbul'un köklü trafiğinin çözümü için orta ve uzun vadede gerekli olan bin kilometrelik raylı sistemin devreye girmesini sağlamak. Bugün İstanbul'un sıkışıklık haritalarına baktığımız zaman sabah zirve saatlerde yüzde 65-70'e varan bir sıkışıklık var. İstanbul 5 bin kilometrekare, İstanbul'un genelinde bunu görüyorsunuz" ifadelerini kullandı.

İstanbul'un ana yerlerindeki sıkışıklığın yüzde 90-95'leri bulduğunu vurgulayan Ilıcalı, "En fazla trafiği çeken 15-20 tane ilçe var. Bunlarda acil başka önlemler almak lazım. Şu an iki köprümüze bakıyorum günlük 160 bin araç geçiyor. Diğer Avrasya, Yavuz Sultan Selim, Marmaray yokken biliyorsunuz ağır taşıtlar 1. köprüden ve 2. köprüden belli saatlerde geçebiliyorlardı. Yapılan hesapta ise o günkü parayla ekonomiye zararı 1 milyar lira, sadece orada ki kayıp. Avrasya'dan 1 günde 50 bin araç geçiyor” dedi.

YOLCULAR ŞİKAYETÇİ: HASTA OLMAMAK MÜMKÜN DEĞİL

Toplu ulaşımlardan sıkışıklıktan dert yanan Tamer Seçkin: “Bu köprü buraya küçük geliyor, yetmiyor. Bu kalabalık ve yoğunluk çok fazla. Şuan boş zamanı sabah daha erken saatlerde tıklım tıklım ayrıca korona var. Ama insanlar iç içe burada hasta olmamak mümkün değil. Ek sefer koymaları lazım insanlar iç içe, hasta yapacaklar bizi” diye konuştu.

Yoğunluktan şikayetçi olan bir başka vatandaş Musa Opten ise, “Bu yoğunluk fazla değil fazlanın fazlası araba yoğunluğundan çok bazen trafik duruyor. Pandemide otobüsler minibüsler ölüm saçıyor, saman basar gibi millet biniyor” şeklinde görüş belirtti.

YORUMLAR