26.09.2019 17:06
Vişnenin faydaları nelerdir? Vişne tüketirken dikkat edilmesi gereken hususlar

Vişnenin meyvesi ve sapı ilaç ve yiyecek yapımında kullanılır. Vişne meyvesi, iltihabı azalttığı düşünülen ve antioksidan görevi gören maddeler içerir. Ayrıca uyku düzenini düzenlemeye yardımcı olan melatonin içerir.

Vişnenin meyvesi ve sapı ilaç ve yiyecek yapımında kullanılır. Vişne meyvesi, iltihabı azalttığı düşünülen ve antioksidan görevi gören maddeler içerir. Ayrıca uyku düzenini düzenlemeye yardımcı olan melatonin içerir.

Vişne neye iyi gelir

Vişne; osteoartrit, kas ağrısı, fibromiyalji, egzersiz sonrası kas ağrıları, diyabet, yüksek tansiyon, gut ve uykusuzlukta kullanılır. Ayrıca egzersiz performansını artırmak, idrar üretimini artırmak ve sindirime yardımcı olmak için kullanılır.

Vişnenin faydaları

  • Uykuyu düzenlemeye yardımcı olan melatonin maddesi içerir.
  • Atletik performanslarda, vişne konsantresi içmenin, sporcularda çeviklik ve dinçlik hissinin hissedilir derecede arttığı ortaya konmuştur.
  • Herhangi bir ağır spor, egzersiz, koşu veya antremandan hemen önce 7 gün boyunca vişne suyu içmenin bu egzersizlerden sonraki kas ağrılarının hissedilir derecede azaltmasına yardımcı olur.
  • Fibromiyaljinin ağrı ve kas sızlanmalarını azaltmak için 14 gün boyunca vişne konsantresinin içilmesi gerektiği açıklanmıştır.
  • Yüksek tansiyona neden olan kan basıncını azaltmaya yardımcı olarak varsa baş ağrılarının da gitmesine neden olur.
  • Uykusuzluk problemleri için, melatonin hormonuna bakılır. Bu hormon düzgün çalışmadığında kişilerde uykusuzluk meydana gelir. Bir hafta boyunca vişne konsantresinin kullanılması bu uykusuzluğa neden olan melatonin eksikliğinin giderilmesini sağlayacaktır. İçerdiği melatonin bileşeni nedeniyle bu eksikliği tamamlamaktadır.
  • Osteoartrit denilen eklem hastalığı için 6 hafta boyunca günde iki kez vişne ve elma suyu karıştırılıp içildiğinde artrit yani eklem iltihabına iyi gelerek oluşumunu önlemektedir.
  • Gut hastalığının tedavi veya yavaşlamasında
  • Sindirim sisteminin iyileştirilmesine neden olmada
  • Fazla idrara çıkarak zararlı toksinlerden kurtulmada etkin ve faydalıdır.
  • Vişne suyunun yüksek antioksidan seviyeleri, beyin fonksiyonlarını iyileştirmeye ve hafif-orta dereceli demans semptomlarını azaltmaya yardımcı olabilir. Bu da Parkinson veya Alzheimer gibi hastalıkların iyileşmesinde etken olduğu anlamına gelmektedir.
  • Özellikle göbek yağlarını yakmakta etkili olduğundan kilo vermenize yardımcı olabilir.
  • Tansiyonu düşürmeye yardımcı olur.

Vişnenin besin değerleri

Aşağıdaki bilgiler 240 ml vişne için geçerlidir. Bu bir porsiyon anlamına gelir. Bir porsiyon yani 240 ml vişne 119 kaloridir.

  • Karbonhidrat: 28 gram
  • Lif: 5 gram
  • Protein: 2 gram
  • Yağ: 1 gram
  • A Vitamini: RDI'nin% 62'si
  • C Vitamini: RDI'nin% 40'ı
  • Manganez: RDI'nin% 14'ü
  • Potasyum: RDI'nin% 12'si
  • Bakır: RDI’nin% 12’si
  • K Vitamini: RDI'nın% 7'si

Vişne tüketirken dikkat edilmesi gereken hususlar

  • Bazı insanlarda vişne tüketimi ishale neden olabilmektedir.
  • Bazı çocuk veya yetişkinlerde burun kanamasını tetiklediği duyulmuştur.
  • Hamile veya emzirirken vişne tüketmek elbette faydalıdır fakat fazla tüketimi zararlı da olabilir. Bu yüzden hamile veya emziriyorsanız doktorunuza danışmadan tüketmeyiniz.
  • Tansiyonu düşürmeye yardımcı olduğundan düşük tansiyonlu kişilerin fazla tüketmemesi tavsiye edilir.
YORUMLAR