27.12.2018 08:25
Sürekli gaz çıkarmak neden olur, Gaz çıkarmanın nedenleri

Yetişkinlerde gaz çıkartma oranı 13-21 arasındadır. Gaz, sindirim sürecinin normal bir parçasıdır. Sürekli gaz çıkarmak neden olur, gaz çıkarmanın nedenleri

Sürekli gaz çıkarmak neden olur

Yetişkinlerde gaz çıkartma oranı 13-21 arasındadır. Gaz, sindirim sürecinin normal bir parçasıdır. Buna karşılık, gaz bağırsaklarında birikirse ve onu atamazsınız. Ağrı ve rahatsızlık hissi olur. Gaz ağrısı, şişkinlik ve flatus sıklığı, ishale veya kabızlığa neden olan herhangi bir şey tarafından şiddetlenebilir.

Gaz çıkarmanın nedenleri

  • Aşırı yeme
  • Çok çiğneme
  • Sakız çiğnemek
  • Sigara içmek
  • Bazı yiyecekler
  • Yiyecekleri hızlı yemek hava yutmanıza neden olur ve böylece gaz sancınız olabilir.
  • Yüksek lifli gıdalar
  • Çok yağlı yiyecekler
  • Gazlı içecekler
  • Kızarmış ve baharatlı yiyecekler
  • Orbitol ve maltitol gibi düşük karbonhidrat ve şekersiz ürünler içinde yaygın olarak bulunan suni içerik maddelerini tüketmek
  • Fasulye ve mercimek
  • Brüksel lahanası, karnabahar ve brokoli gibi turpgillerden sebzeler
  • Erik
  • Kuru erik suyu
  • Süt, peynir ve diğer süt ürünü gruplarındaki laktoz içeren gruplar
  • Fermentabl oligosakkaritler, disakkaritler, monosakkaritler ve polioller ( FODMAP ) - sindirimi zor olabilen sarımsak ve soğan gibi çok çeşitli gıdalarda bulunan moleküllerdir.

Gazdan Kurtulmanın Yolları Gaz Çıkaramıyorum

Gaz çıkarmanın en etkili yollarından ilki bir kanepe veya yatağa cenin pozisyonunda yatmaktır. Bu şekilde en az 15 dakika kadar kalmanız rahatlamanıza sebep olacaktır. 

  • Nane çayı
  • Papatya çayı
  • Sinameki otu çayı
  • Elma sirkesini su ve çay gibi bir içecek ile inceltin. Bunu bir çorba kaşığı ile yapın. Yemeklerden hemen önce veya günde 3 defa için.
  • Fiziksel aktivite her zaman sıkışan gazın çıkmasında yardımcı olabilir. Eğer bu tip gaz sorunları sürekli yaşıyorsanız hareketli bir yaşam tercih etmelisiniz.
  • Karanfil yemeklerde kullanılabilen bir bitkidir. Karanfil yağı, sindirim enzimleri üreterek şişkinliği ve gazı azaltmaya yardımcıdır. Bir bardak suya birkaç damla ekleyin.

Gaz Olmasının Engelleme Yolları

  • Her yemekte oturun ve yemeğinizi yavaş yiyin.
  • Yemek yerken ve konuşurken hava almamaya dikkat edin.
  • Sakız çiğnemeyi azaltın.
  • Soda ve gazlı içeceklerden gazınız yok iken kaçının.
  • Sigara içmekten kaçının.
  • Her yemekten sonra yürümek gibi rutin egzersizler oluşturun ve bu kurala uyun.
  • Gaza neden olan yiyeceklerden uzak durmaya çalışarak perhiz yapın.
  • İçecekleri  pipetle içmekten kaçının.
YORUMLAR