26.09.2019 16:02
Kırmızı biber faydaları ve zararları nelerdir? Kırmızı biberin besin değerleri

Kırmızı biber, dünya çağında ün yapmıştır. Özellikle et yemeklerine, çorbalara ve tüm yemeklere ilave edebileceğiniz bu baharatı her markette bulabilirsiniz. Çeşitli renkleri vardır. Kullanım şekilleri de oldukça çeşitlidir. Örneğin turunculu, sarılı veya kıpkırmızı bir biber görebilirsiniz. Bunlar yine kuru, taze veya tütsülenmiş olarak da tüketilebilir. Kırmızı biberler Sadece antioksidanlar açısından zengin değil, aynı zamanda vitamin ve mineraller bakımından da zengindir.

Kırmızı biber, dünya çağında ün yapmıştır. Özellikle et yemeklerine, çorbalara ve tüm yemeklere ilave edebileceğiniz bu baharatı her markette bulabilirsiniz. Çeşitli renkleri vardır. Kullanım şekilleri de oldukça çeşitlidir. Örneğin turunculu, sarılı veya kıpkırmızı bir biber görebilirsiniz. Bunlar yine kuru, taze veya tütsülenmiş olarak da tüketilebilir. Kırmızı biberler Sadece antioksidanlar açısından zengin değil, aynı zamanda vitamin ve mineraller bakımından da zengindir.

Kırmızı biberin besin değerleri

 Çorba kaşığı kırmızı biber 6,8 gram eder. Aşağıdaki ölçüler bu miktara göredir.

  • Kalori: 19
  • Protein: 1 gramdan az
  • Yağ: 1 gramdan az
  • Karbonhidrat: 4 gram
  • Lif: 2 gram
  • A Vitamini: Günlük Değerin% 19'u (DV)
  • E Vitamini: DV'nin% 13'ü
  • B6 Vitamini: DV'nin% 9'u
  • Demir: dv% 8

Bu kadar küçük bir miktarı bile günlük A vitamini ihtiyacınızın neredeyse %20 sini karşılayabilmektedir.

Kırmızı biberin faydaları

Antioksidan bakımından zengindir

Serbest radikal hasarı, kalp hastalığı ve kanser dahil olmak üzere kronik hastalıklarla bağlantılıdır. Bu nedenle, antioksidan bakımından zengin yiyecekler yemek bu durumların önlenmesine yardımcı olabilir. Kırmızı biberdeki başlıca antioksidanlar karotenoid ailesine aittir ve beta karoten, capsanthin, zeaksantin ve luteini içerir.

Göz sağlığına faydası yüksektir

Kırmızı biber E vitamini, beta karoten, lutein ve zeaksantin dahil olmak üzere göz sağlığını artırabilen çeşitli besinler içerir. Kırmızı biber içindeki bu besinler, özellikle lutein ve zeaksantin, daha iyi göz sağlığı ve katarakt ve AMD riskinin düşük olmasıyla ilişkilendirilmiştir.

İltihabı azaltmaya yardımcı olur

Bazı kırmızı biber türleri, özellikle sıcak olanları, bileşik kapsaisin içerir. Kapsaisin, iltihap ve ağrıyı azaltmak için sinir hücrelerinizdeki alıcılara bağlanır. Bu nedenle kırmızı biber, artrit, sinir hasarı ve sindirim sorunları da dahil olmak üzere çeşitli enflamatuar ve otoimmün koşullara karşı koruma sağlar.

İyi kolesterolü yükseltmeye yarar

Kırmızı biber kolesterol seviyenize fayda sağlayabilir. Özellikle, bu popüler baharatta bir karotenoid olan kapsanthin, daha düşük kalp hastalığı riski ile ilişkili olan HDL (iyi) kolesterol seviyelerini yükseltebilir. Ayrıca Kırmızı biberdeki karotenoidler ayrıca kalp hastalığı riskinin artmasıyla bağlantılı toplam ve LDL (kötü) kolesterol seviyelerinin azaltılmasına da yardımcı olabilir.

Anti kanser etkisi

Kırmızı biberde sayısız bileşik kansere karşı koruyabilir. Beta karoten, lutein ve zeaksantin gibi bazı kırmızı biber karotenoidlerinin, bazı kanser riskini arttırdığı düşünülen oksidatif stres ile mücadele ettiği belirlenmiştir. Kırmızı biberdeki kapsaisin, birkaç genin ekspresyonunu etkileyerek kanser hücresi büyümesini ve hayatta kalmasını engelleyebilir.

Kan şekeri kontrolünü sağlar

Kırmızı biberde bulunan kapsaisin diyabetin tedavisine yardımcı olabilir. Bunun nedeni, kapsaisin kan şekeri kontrolünde yer alan genleri etkileyebilir ve vücudunuzdaki şekeri parçalayan enzimleri inhibe edebilir. Ayrıca insülin duyarlılığını da artırabilir.

Vücuttaki kanın kalitesini arttırır

Kırmızı biber, demir ve E vitamini bakımından zengindir, sağlıklı kan için hayati önem taşıyan iki mikro besindir.

Demir, kırmızı kan hücrelerinde, vücudunuz boyunca oksijen taşımaya yardımcı olan bir protein olan hemoglobinin çok önemli bir parçasıdır, bu hücrelere sağlıklı membranlar oluşturmak için E vitamini gerekir. Bu nedenle, bu besinlerin herhangi birindeki eksiklikler kırmızı kan hücresi sayınızı azaltabilir. Bu, anemi, yorgunluk, soluk cilt ve nefes darlığı ile işaretlenmiş bir durum olabilir.

Tüm yemeklere eklenebilir

Diyet yemeklerinize dahi ilave edebileceğiniz bu sağlıklı kırmızı biberi, yumurta, zeytinyağlı veya et yemekleri, güveçler ve hatta salatalara dahi kullanabilirsiniz.

Kırmızı biberin zararları

Kırmızı biberi özellikle midesinde gastrid, ülser veya reflü gibi problem yaşayan kişilerin kullanması bu hastalıkların tetiklenerek ağrı yapmasına hatta mide yanmalarına neden olabilir. Bu bakımdan bu tip rahatsızlıkları olanların doktorlarına danışarak tüketmelerini tavsiye ederiz.

Ayrıca çocuklarda kullanmamaya dikkat edin.

YORUMLAR