11.01.2019 08:13
Karnabaharın faydaları ve zararları nelerdir

Karnabahar, önemli bir besin kaynağı olan son derece sağlıklı bir sebzedir. Karnabahar düşük kalori ve ihtiyacınız olan hemen hemen her vitamin ve minerali içermesi ile mükemmel bir sebzedir. Karnabaharın faydaları ve zararları nelerdir öğrenelim.

Karnabahar, önemli bir besin kaynağı olan son derece sağlıklı bir sebzedir. Aynı zamanda kalp hastalığı ve kanser dahil olmak üzere çeşitli hastalıkların riskini azaltabilecek benzersiz bitki bileşikler içerir. Karnabaharın beslenme profili, oldukça etkileyicidir. Karnabahar; kalorilerde çok düşük, vitaminlerde ise çok yüksektir. Aslında, karnabahar ihtiyacınız olan hemen hemen her vitamin ve minerali içerir;

  • Kalori: 25
  • C Vitamini: RDI'nin% 77'si
  • K Vitamini: RDI'nın% 20'si
  • B6 Vitamini: RDI'nın% 11'i
  • Folat: RDI'nın % 14'ü
  • Pantotenik asit: RDI'nın % 7'si
  • Potasyum: RDI'nın% 9'u
  • Manganez: RDI'nin% 8'i
  • Magnezyum: RDI'nın% 4'ü
  • Fosfor: RDI'nın% 4'ü

Karnabaharın faydaları

Lif açısından zengindir, lif açısından zengin olması kabızlık ve bunun gibi sindirim problemlerini önlemeye yardımcı olur. Karnabahar, hücrelerinizi zararlı serbest radikallerden ve iltihaplardan koruyan mükemmel bir antioksidan kaynağıdır. Kanser hücrelerinin büyümesini yavaşlatır.Yapılan çalışmalarda glukozinolatların ve izotiyosiyanatların özellikle kolon, akciğer, meme ve prostat kanserine karşı koruyucu olduğu gösterilmiştir. Kalp rahatsızlığı gibi hastalıkların da riskini azalttığı gözlenmiştir. 

Karnabahar kolin bakımından yüksektir. Kolin, birçok insanın yetersiz kaldığı temel bir besindir; Bir bardak karnabahar 45 mg kolin içerir; bu, kadınlar için yeterli alımın (AI) yaklaşık% 11'i ve erkekler için% 8'idir. Kolinin vücutta birkaç önemli işlevi vardır;

  • Kolin beyin gelişimi ve sağlıklı bir sinir sistemi için gerekli olan nörotransmiterlerin üretimi ile de ilgilidir. 
  • Kolesterolün karaciğerde birikmesini önlemeye yardımcı olur. 
  • Yeterli kolin tüketmeyenler, demans ve Alzheimer gibi nörolojik bozukluklara ek olarak, karaciğer ve kalp hastalığı riskini daha yüksek tutabilirler. 
  • Çoğu gıdada kolin yoktur. Karnabahar, brokoli ile birlikte, besinin en iyi bitkisel kaynaklı kaynaklarından biridir.

Karnabahar, yoğun olarak çalışılan bir antioksidan olan sülforaptan içerir. Bu da demek oluyor ki kanser ve tümör büyümesinde rol alan enzimleri inhibe ederek kanser gelişimini baskılamada özellikle yararlı olmaktadır. Sülforaphane kolon ve prostat kanserine karş koruyucu gibi görünmekle birlikte meme, lösemi, pankreas ve melanom gibi birçok diğer kanser üzerindeki etkileri olduğu belirlenmiştir.

Tahıl ve bakliyattaki karbonhidrat miktarına göre içerdiği karbonhidrat 9 kat daha azdır bu yüzden vejetaryen diyetlerinde kullanılabilir. Karnabahar ayrıca Göz sağlığına faydalıdır ve yüksek şeker hastalarının şekerini dengeler.

Karnabahar zayıflatırmı

Karnabahar zayıflatırmı merak edenler için; Lif açısından zengindir bu yüzden diyet listelerine rahatlıkla ekleyerek, hem az kalori alıp hem de daha çok doyabilirsiniz, iyi lif kaynağı besinler, sindirimi yavaşlatır ve dolgunluk hissini arttırır. Ayrıca karnabaharda bulunan yüksek su içeriği nedeniyle, kilo vermeye destek olur. 

Karnabaharın zararları

  • Düşük şeker problemi yaşayanlar fazla tüketmemelidir.
  • Karnabaharın fazla tüketilmesi halinde şişkinliğe, gaz sancısına ve kramplara yol açabilir.
  • Demir veya alüminyum kaplar içinde pişirilen karnabahar besin değerlerini kaybedebilir.
  • Karnabaharda bulunan pürin, vücut tarafından ürik asit oluşturulmak üzere parçalanır. Bu fazla olduğunda pürin miktarının eklemlerde birikmesine böylece gut hastalığına sebep olabilir.
  • Nadiren de olsa, bazı kişilerde alerjik durumlara yol açabilir.

 

YORUMLAR