30.08.2018 18:36
İsveç diyeti listesi nasıl yapılır neler yenir | Isveç diyeti yapanlar

İsveç diyeti nedir? İsveç diyeti, iki hafta gibi kısa bir sürede 7 ila 20 kilo arasında kilo verdiren bir diyettir. İsveç diyeti nasıl yapılır Isveç diyeti listesi

İsveç diyeti nedir İsveç diyeti, kurallarına uyulduğunda sadece iki hafta gibi kısa bir sürede yedi ile yirmi kilo arasında kilo verdiren bir diyettir. Bu diyetin en önemli detayı, iki yıl içinde kilo aldırmamayı vaat etmesidir. Uzmanlar bu konuda iki ayrı görüşe sahip olsalar da deneyenler oldukça iddialı. Makalemizde İsveç diyeti nasıl yapılır zarlarları nelerdir isveç diyeti listesi 13 gün boyunca neler yenir bahedeceğiz.

Gerçekte İsveç diyeti adı altında internette dolaşan listelerin aslında zamanla değiştirildiği fark ettik. Bununla ilgili bir araştırma yaptığımızda 2000 li yıllarda İsveç diyetini Türkiye’de popüler hale getirenin şarkıcı Zülfü Livaneli’nin kızı Aylin Livaneli olduğunu öğrendik. O günlerden sonra zamanla değişen İsveç diyeti listelerinin aslında İsveçliler ile bir ilgisi ve onların bir bilgisi olmadığını öğrendik. İsveç diyeti Türkiye’deki ismi olan fakat araştırdığımızda gördüğümüz 13 gün diyeti olarak bilinen diyetin dünya üzerindeki ismi olduğunu da öğrendik. Bu 13 gün diyeti ve ya bizdeki adıyla İsveç diyetinin birçok listeleri var iken dünya üzerinde en meşhur olanlar arasından sizler için en çarpıcı olmayacak olanı seçtik. Zannetmeyin ki kilo verdirmiyor, bol bol yiyip içiyorsunuz, deneyenlerin ve bu diyeti yapanların ne acılardan geçtiğini sizlere tek tek anlatmak isteriz. 

Diyetin ilk 7 günü üst düzeyde abur cubur veya yemek yiyenler için oldukça çarpıcı olacaktır. İsveç diyeti ile kilo verenlerin çoğu bu diyetin ilk 7 gününde açlık hissinin üst düzeyde olduğunu söylemiştir.  Bu diyetin hem 2001,  2005 hem de 2018 versiyonları internet üzerinde oldukça fazla konuşulmuştur. Biz size 2018 versiyonundan bahsetmek istiyoruz. Bu versiyonu ile 20 kilo verdim diyenlerin aşağıdaki menüyü uyguladıklarını görüyoruz. Ayrıca isveç diyeti yorumları 2018 versiyonunda kilo verenlerin bazıları fazla açlık hissetmediklerini de belirtmek isteriz.

Her halükarda uzmanlar vücudu şoka sokacak bu diyetlerin sağlık açısından çok uygun olmadıklarını belirtiyorlar. Sağlıklı yeme içmeyi hayatımıza adapte etmemiz gerekiyor. Bunu da şok diyetlerle değil daha sakin diyetlerle yapmamız gerekiyor. İsveç diyeti yapanlar için de diyet sonrası kahvesiz fakat haftada birkaç defa et ve sebze tüketmeye devam ederek sağlıklı yaşamaya devam edebilirler.

İsveç diyetinin önemli kuralları

  • Menüde belirtilen miktarlar dışındaki çay, kahve ve tüm içecek türleri yasaktır.
  • Tuz tüketimi yoktur.
  • İzin verilen miktar dışındaki şeker tüketimi yasaktır.
  • Günde iki litre su içmek kurallar arasındadır.
  • Diyet on üç günden fazla uygulanmamalıdır.
  • En son uygulanan isveç diyetinin üzerinden üç ay geçmeden bu diyet tekrar uygulanamaz.
  • Diyeti en erken altıncı gün bırakabilirsiniz.
  • Aynı gün içinde öğle ve akşam yemeklerini yer değiştirebilirsiniz.

İsveç diyetinin 13 günlük standart diyet menü örneği

1.Gün

-    Kahvaltı: Sade kahve + 1 kesme şeker [gerekli] (sütsüz)
-   Öğle yemeği: 2 adet haşlanmış yumurta + 200 gr haşlanmış ıspanak + 1 domates
-    Akşam yemeği: 200 gr yağsız biftek + büyük bir tabak yeşil salata (zeytinyağlı ve limonlu)


2. Gün

-   Kahvaltı: Sade kahve + 1 kesme şeker ([orijinalinde yok ]+ tereyağlı tam tahıllı ekmek)
-   Öğle yemeği: 200 gr hindi salam + 100 gr yoğurt
-   Akşam yemeği: 200 gr yağsız biftek, yeşil salata + 1 adet meyve

3 .Gün 

-    Kahvaltı: Sade kahve+1 dilim esmer ekmeği üçgen katlayıp arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir
-    Öğle Yemeği: 2 adet haşlanmış yumurta+ 1 dilim salam + bol yeşil salata
-    Akşam yemeği: 200 gr haşlanmış kuşkonmaz veya brokoli + 1 parça meyve (örn 1 dilim portakal)

4. Gün

-  Kahvaltı: Sade kahve+1 dilim esmer ekmeği üçgen katlayıp arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir
-    Öğle yemeği: 1 bardak taze sıkılmış portakal veya elma suyu + 100 gram yoğurt
-  Akşam yemeği: 1 katı yumurta + 1 havuç (rende olabilir) + 200 gram yağsız peynir

5. Gün

-    Kahvaltı: Sade kahve+1 dilim esmer ekmeği üçgen katlayıp arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir

-    Öğle yemeği: 200 gram somon veya alabalık, limon ve 1 çorba kaşığı erimiş tereyağı dökülecek
-    Akşam yemeği: 200 gram yağsız biftek + büyük tabak limonlu ve zeytinyağlı yeşil salata + 1 adet çiğ kuşkonmaz 

6.Gün

-    Kahvaltı: Sade kahve+1 dilim esmer ekmeği üçgen katlayıp arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir

-   Öğle yemeği: 2 katı yumurta + 1 havuç (rendelenmiş olabilir)

-    Akşam Yemeği: 250 gram tavuk göğüs + 200 gram ıspanak salatası (yani suda haşlanmış 200 gram ıspanak) (orjinal liste tavukla ıspanağı haşladıktan sonra beraber pişirin, üzerine limon ve zeytinyağı dökün diyor.) Ben bunun yerine birinci günkü salatadan yaptım.

7. Gün

-   Kahvaltı: Şekersiz bir kupa çay.
-    Öğle yemeği: Hiçbir şey
-   Akşam yemeği: 200 gram pirzola (ben biftek tercih ettim) + 1 elma

8. Gün

-   Kahvaltı: 1 kupa sade kahve + 1 kesme şeker (gerekli)
-   Öğle yemeği: 2 katı yumurta + 200 gram haşlanmış ıspanak + 1 domates
-   Akşam yemeği: 200 gram yağsız biftek + büyük tabak limonlu ve zeytinyağlı yeşil salata

9. Gün

- Kahvaltı: 1 kupa sade kahve + 1 kesme şeker (gerekli)
-   Öğle Yemeği: yarım dilim salam (başlarım böyle işin ızdırabına deyip tam dilim yedim) + 100 gram yoğurt
-    Akşam yemeği: 200 gram yağsız biftek + büyük tabak limonlu ve zeytinyağlı yeşil salata + istediğiniz 1 adet meyve

10. Gün

-    Kahvaltı: 1 kupa sade kahve + 1 kesme şeker (gerekli) + 2 dilim esmer ekmeğin arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir
-    Öğle Yemeği: 2 katı yumurta + 1 dilim salam + büyük tabak limonlu ve zeytinyağlı yeşil salata
-    Akşam yemeği: 200 gram haşlanmış kuşkonmaz (veya brokoli) + 1 adet domates + 1 adet istediğiniz meyve (örn. 1 dilim portakal)

11. Gün

-  Kahvaltı: 1 kupa sade kahve + 1 kesme şeker (gerekli) + 2 dilim esmer ekmeğin arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir
-  Öğle yemeği: 1 bardak taze sıkılmış portakal veya elma suyu + 100 gram yoğurt
-    Akşam yemeği: 1 katı yumurta + 1 adet havuç (rendelenmiş olabilir) + 200 gram yağsız peynir

12. Gün

-   Kahvaltı: 1 rendelenmiş havuç üzerine limon
-    Öğle yemeği: 100 gram somon veya alabalık, limon ve 1 çorba kaşığı erimiş tereyağı dökülecek (200 gram yedim)
-    Akşam yemeği: 200 gram biftek + 200 gram ıspanak salatası ve bir parça pişmemiş kuşkonmaz (Ben bunun yerine birinci günkü salatadan yaptım.)

13. Gün

-   Kahvaltı: 1 kupa sade kahve + 1 kesme şeker (gerekli) + 2 dilim esmer ekmeğin arasına kibrit kutusu kadar yağsız peynir
-    Öğle yemeği: 2 katı yumurta + 1 havuç rendesi limonlanmış

-    Akşam yemeği: 250 gram tavuk göğüs + büyük tabak limonlu ve zeytinyağlı yeşil salata

YORUMLAR
ahmed
Güzel bi açıklama
422 gün önce