14.09.2018 13:00
Chia Tohumu Nedir, Chia Tohumu Faydaları Nelerdir ve Nasıl Tüketilir

Chia tohumu nedir? adaçayına benzer bir çiçeğin tohumları. Enerji değeri yüksek olan chia tohumu faydaları ve Chia tohumu nasıl tüketilir? Chia tohumu yan etkisi varmi?

Chia tohumu nedir? Güney Amerika’da yetişen Chia tohumu aslında bir tür bitki çayıdır. Bitki çayları arasında adaçayına benzetilir. Bu çiçeğin tohumları tok tutma özelliğine sahip olarak dünya üzerinde çok popüler olmuştur. Tok tutma özelliği ile diyet listelerinin başında yer alan chia tohumu faydaları saymakla bitmiyor. Chia tohumu nane ailesine ait çiçekli bir bitkiden elde edilen çok faydalı ve besleyici bir tohumdur. Enerji değeri çok yüksek olan chia tohumu Aztek ve Mayalar için çok önemli besin kaynağıydı. Yağ ve lif içeriği ile zengin protein kaynağı olan chia maya dilinde güç anlamına gelmektedir. Makalemizde Chia tohumu faydaları ve Chia tohumu nasıl tüketilir detaylı olarak bulabilirsiniz.

Chia tohumu nasıl tüketilir?

Chia tohumunu yoğurdunuzun, salatanızın içine koyarak tüketebilirsiniz. Çiğ olarak da tüketebilirsiniz. Suyunuza koyarak tüketebilirsiniz. Sabahları hazırladığınız kahvaltılık gevreklerle birlikte tüketebilirsiniz. Her şeyde olduğu gibi chia tohumu tüketiminde fazlaya kaçmamalı. Yetişkin bir insan için günde 2 yemek kaşığı chia tohumu tavsiye edilmektedir. 

Chia tohumu tok tutma özelliği ile zayıflatma konusunda oldukça etkilidir. Kan şekerini dengeleme özelliğiyle vücudun tatlı ihtiyacını kendiliğinden karşılar. Metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar. Ayrıca yoğun bir tadı olmadığından diğer gıdalarla birlikte kolayca tüketilebilir. En çok tüketilme yöntemi bir kâse yoğurda eklenen 1 yemek kaşığı chia tohumu. Bunu tercihe göre yoğurdunuza ekleyeceğiniz meyveler ile birlikte de tüketebilirsiniz. 

Chia tohumu kullanımında aşırıya kaçmamakta fayda var. Chia tohumu en fazla 12 hafta süre ile tüketilmesi uygun görülmüştür. Chia tohumu fazla tüketimi yan etkileri deride dökülme, bulantı, kusma, boğazda şişkinlik ve alerjik reaksiyonlara neden olabilir.

Chia Tohumu Faydaları Nelerdir?

Chia tohumu siyah, beyaz ve kahverengi olabilmekte. Chia sağlıklı besinler listesinde ilk başlarda yer alır. Bazı faydaları aşağıdaki gibidir;

  • Diyet lifi, Omega-3 yağ asitleri, antioksidanlar, mineraller, vitaminler açısından oldukça iyi bir kaynak olduğu için chia, sağlıklı bir besin olarak kabul edilir.
  • Gluten içermeyen bir besin olan chia tohumu omega-3 açısından oldukça zengindir. 
  • Yüksek miktarda kalsiyum içerir. 
  • Chia tohumunun 100 gramında 486 kcal kalori bulunmaktadır. Oldukça tok tutar. 
  • Vücudu kansere karşı korur. 
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir. 
  • Yaşlanmaya karşı korur. 
  • Midedeki karbonhidratın parçalanma hızını yavaşlatması zayıflamak için kullanılmasında en büyük sebeptir. 
  • Kan şekerini dengede tutar. 
  • İçinde bulunan kalsiyumlar kemik gelişimine katkı sağlar. 
  • Cilt sağlığına faydalıdır. 
  • Kan basıncını düşürür. 
  • Kolesterolü düşürür. 
  • Sindirimi kolaylaştırır. 
  • Beyin fonksiyonlarını geliştirir. 
  • İltihaplanmayı önler. 
  • Güçlü bir kalsiyum kaynağıdır. 
YORUMLAR