27.08.2019 17:07
Ahududu, ahududu nedir faydaları nelerdir

Ahududu, gül ailesindeki bir bitki türünün yenilebilir meyvesidir. Siyah, mor ve altın dahil birçok ahududu türü vardır, ancak kırmızı ahududu en yaygın olanıdır. Bu meyve, kısa bir raf ömrüne sahiptir ve sadece yaz ve sonbahar aylarında toplanır. Bu nedenlerden dolayı, ahududu satın aldıktan sonra en kısa sürede yenir.

Ahududu, gül ailesindeki bir bitki türünün yenilebilir meyvesidir. Siyah, mor ve altın dahil birçok ahududu türü vardır, ancak kırmızı ahududu en yaygın olanıdır. Bu meyve, kısa bir raf ömrüne sahiptir ve sadece yaz ve sonbahar aylarında toplanır. Bu nedenlerden dolayı, ahududu satın aldıktan sonra en kısa sürede yenir.

Bir bardak (123 gram) kırmızı ahudududa;

  • Kalori: 64
  • Karbonhidrat: 14.7 gram
  • Lif: 8 gram
  • Protein: 1,5 gram
  • Yağ: 0,8 gram
  • C Vitamini: Referans Günlük Alımın (RDI)% 54'ü
  • Manganez: RDI'nin% 41'i
  • K Vitamini: RDI'nin% 12'si
  • E Vitamini: RDI'nın% 5'i
  • B vitaminleri: RDI'nın% 4-6'sı
  • Demir: RDI'nin% 5'i
  • Magnezyum: RDI'nin% 7'si
  • Fosfor: RDI'nın% 4'ü
  • Potasyum: RDI'nın% 5'i
  • Bakır: RDI’nin% 6’sı

 

Ahududunun faydaları nelerdir

  • Ahududu, iyi bir lif ve C vitamini kaynağıdır. Diğer birçok önemli vitamin ve minerallere de sahiptir.
  • Antioksidanlar, hücrelerinizin oksidatif strese karşı savaşmasına ve iyileşmesine yardımcı olan bitki bileşikleridir. Ahududunun da antioksidan bakımından zengin olması sebebiyle hastalık riskinizi azaltmaya yardımcı olur.
  • Ahududu, hücre hasarına karşı koruyan bitki bileşikleri olan antioksidanlar bakımından yüksektir. Antioksidanlar, bazı kronik hastalık riskinizi azaltabilir.
  • Ahududu, yüksek lif ve tanen içeriği nedeniyle kan şekerinizi olumlu yönde etkileyebilir.
  • Ahududu, kolon, meme ve karaciğer de dahil olmak üzere çeşitli kanserlerle mücadele edebilecek faydalı bileşiklere sahiptir.
  • Ahududu, artrit semptomlarını azaltabilecek anti-enflamatuar özelliklere sahiptir
  • Bir bardak (123 gram) ahududu sadece 64 kalori ve 8 gram lif içerir. Dahası, % 85'ten fazlası sudan oluşur. Bu, ahududuyu dolgulu ve düşük kalorili bir yemek yapar. Diyet listelerine rahatlıkla ekleyebilirsiniz.
  • Ahududu, vücudunuzdaki serbest radikallerle savaşarak yaşlanma belirtilerini azaltmaya yardımcı olan antioksidanlar bakımından yüksektir. Bu nedenle yaşlanma ile mücadele etmenize yardımcı olur.

Ahududu diyet listenize nasıl eklenir?

Taze ahududuların raf ömrü kısadır, bu nedenle mümkün olduğunda yerel olarak yetişen meyveleri satın almalı ve bir ila iki gün içinde yemelisiniz.

Ahududu yaz ve sonbaharda hasat edildiğinden, bu zamanlarda taze ahududunun en iyisini bulabilirsiniz.

Ahududu seçerken, ezilmiş veya küflenmiş görünmemesine dikkat edin.

Ahududu, zarar görmelerini önleyen ambalaj içinde soğutulmalıdır.

Tüm yıl boyunca dondurulmuş ahududu satın alabileceğinizi unutmayın. Bu meyveler hasattan hemen sonra dondurulur. Şeker almadığınızdan emin olmak için etiketleri yakından okuyun ve şeker içermediklerine dikkat edin.

Ahududu ayrıca reçellerde de popüler bir bileşendir. Bu şekilde reçelini de yaparak tüm yıl boyunca tüketebilirsiniz.

YORUMLAR