16.06.2017 11:39
Kurutulmuş meyve sağlıklı mı?

Uzmanlar, uygun miktarda yenildiği zaman kurutulmuş meyvenin çok besleyici olduğunu belirtiyorlar. Peki, kurutulmuş meyve sağlıklı mı?

Kurutulmuş meyve, meyvenin su miktarının büyük bölümünün özümlenmesi sonrası  oluşturulur. Bu şekilde meyvenin geri kalan kısmında besin değeri oldukça yüksektir. Ayrıca çoğu zaman meyvenin kurusu, tazesinden daha lezzetlidir. Peki, kurutulmuş meyve sağlıklı mı? 

Uzmanlar, uygun miktarda yenildiği zaman kurutulmuş meyvenin çok besleyici olduğunu belirtiyorlar. Özellikle son zamanlarda diyetisyenler, kurutulmuş meyveyi sağlıklı diyet programlarında ve obezite ile mücadele programlarında sıklıkla kullanıyorlar. Taze meyve herzaman en iyi seçim olarak kalmaya devam edecek, fakat seçim yapmanız gerektiğinde tüketim açısından diğer zararlı atıştırmalıklara göre kurutulmuş meyve en iyi seçenek. 

Kurutulmuş meyvenin sağlık açısından artıları ve eksileri

Kurutulmuş meyve sağlıklı mı? değil mi?, diyetinize renk, lezzet ve çeşitlilik eklemek için mükemmel bir alternafif olan kurtulmuş meyve için diyetisyenlerin uyarılarıni göz ardı etmemelisiniz. Kurutulmuş meyve tüketiminin beslenme açısından büyük avantaj ve dezavantajlarına göz atalım.

Kurutulmuş Meyvenin Artıları

Yüksek oranda lif içerir
Çeşitli Antioksidanlar içerir
Çok miktarda besin ögesi içerir
Taşıması ve yemesi kolay ve zahmetsizdir
Ayrıca Kurutulmuş meyve, işlenmemiş meyvelerde bulunan bol miktarda lifi yoğunlaştırır. Lif, sağlığınızı belli oranda iyileştirir.

Kurutulmuş Meyve

Yeni tüketmeye başlayanlar için lif:

Bağırsak sağlığını iyileştirir
Kolesterolü düşürür
Kan şekerinizi kontrol etmenize yardımcı olur
Sağlıklı bir kilo vermede, kilo kaybını teşvik etmeye yardımcı olur
Antioksidanlar: Antioksidanlar, hücrelerinizi kalp rahatsızlığı, kanser ve diğer hastalıklara neden olabilecek serbest radikallere karşı korur. Çalışmalar kurutulmuş meyvenin bütün meyve kadar antioksidan içerdiğini gösteriyor.


Besinler: Lifin yanı sıra, kurutulmuş meyve sağlıklı bir diyet ve yaşam için vazgeçilmez. Yüksek seviyede vitamin ve besin ögesi içerir. Yediğiniz meyve türüne bağlı olarak, bu besinler şunları içerir:

Vitamin A, Vitamin K, Potasyum, Demir, Magnezyum
Erişilebilirlik: Kurutulmuş meyveler uzun raf ömrüne sahiptir ve yoğun bir günde bir atıştırma yapmanız için oldukça güzel bir alternatiftir. Taze ananas veya elmayı taşımanız pek mümkün değil ancak bunların kurutulmuş meyve dilimleri halini küçük bir çantada taşıyabilirsiniz.

Kurutulmuş Meyve

Kurutulmuş Meyvenin Eksileri

Kurutulmuş Meyve Dezavantajları
Konsantre şeker ve kalori
Şeker ve koruyucular eklenebilir
Işlenmemiş meyve kadar sağlıklı değildir

Konsantre şeker ve kalori: Bazı beslenme uzmanlarının kurutulmuş meyve konusunda dikkatli olmamızı söylemelerinin en büyük nedeni, porsiyon boyutlarının daha fazla kalori ve şeker taşımasıdır. Örneğin, bir bardak taze yaban mersini yaklaşık 85 kaloriye, bir fincan kurutulmuş yaban mersini ise yaklaşık 500 kaloriye sahiptir. Kuru meyve söz konusu olduğunda, ne kadar yediğinize dikkat etmeniz gerekir. Kaloriyi dengelemek için onu fındık gibi diğer sağlıklı gıdalarla eşlemeniz gerekebilir.


Daha geniş Kaynak icin : TeknoFormat

YORUMLAR